План
па ажыццяўленні пераемнасці паміж навучаннем і выхаваннем навучэнцаў на І і ІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Мэта |
Тэрмін |
Адказны |
Выхад |
1. |
Гутарка намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце з педагогамі і класным кіраўніком V класа |
Азнаямленне класнага кіраўніка з асаблівасцямі адаптацыйнага перыяду навучэнцаў V класа і планам работы па пераемнасці на перыяд адаптацыі |
Да 5 верасня |
Капцюг І.А. |
План работы па пераемнасці |
2. |
Работа з асабовымі справамі навучэнцаў |
Азнаямленне класнага кіраўніка з асабовымі справамі навучэнцаў |
1-ы тыдзень верасня |
Чаеўская М.П. |
Аформленыя асабовыя справы |
3. |
Бацькоўскі сход у V класе з удзелам настаўнікаў-прадметнікаў |
Азнаямленне законных прадстаўнікоў пяцікласнікаў з асаблівасцямі адаптацыйнага перыяду навучэнцаў V класа (змест і метады навучання, сістэма патрабаванняў да навучэнцаў, мэты і задачы работы па пераемнасці) |
21.09.2021 |
Чаеўская М.П. |
Работа з законнымі прадстаўнікамі па адаптацыі навучэнцаў |
4. |
Знаёмства з сем’ямі і бытавымі ўмовамі навучэнцаў |
Складанне сацыяльнага пашпарта класа |
Да 09.09.2021 |
Чаеўская М.П. |
Псіхолага-псіхалагічныя карты навучэнцаў |
5. |
Медыцынскі агляд |
Ацэнка стану здароўя і фізічнага стану пяцікласнікаў |
На працягу навучальнага года (на дату нараджэння) |
Нодзія С.В., Чаеўская М.П. |
Даведкі аб стане здароўя |
6. |
Псіхалагічнае вывучэнне навучэнцаў |
Выяўленне індывідуальных асаблівасцяў, схільнасцяў, інтарэсаў навучэнцаў V класа |
На працягу навучальнага года |
Рыбалоўская А.М., Чаеўская М.П. |
Карты |
7. |
Уваходныя дыягнастычныя работы |
Вызначэнне ступені захаванасці ВУН навучэнцаў за курс пачатковай школы |
Другі тыдзень верасня |
Пырх А.В., Чаеўская М.П. |
Сістэма паўтарэння вучэбнага матэрыялу за курс пачатковай школы |
Метадычная работа з педагогамі |
|||||
8. |
Семінар-практыкум «Распрацоўка скразных ліній па ажыццяўленні пераемнасці пры вывучэнні вучэбных прадметаў у IV і V класах» |
Распрацоўка скразных ліній па ажыццяўленні пераемнасці пры вывучэнні вучэбных прадметаў у IV і V класах |
Кастрычнік |
Капцюг І.А. |
Павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў |
9. |
Класнаабагульняючы кантроль у V класе |
Выяўленне арганізацыйна-псіхалагічных праблем класнага калектыву, вывучэнне індывідуальных асаблівасцяў навучэнцаў, ацэнка іх узроўню навучанасці, карэкцыя дзейнасці педагогаў з мэтай стварэння камфортных умоў для навучэнцаў |
Верасень – 1 тыдзень кастрычніка |
Кіраўніцтва ўстановы, Рыбалоўская А.М. |
Сістэма мер па далейшым развіцці класнага калектыву |
|
а) наведванне вучэбных заняткаў |
Азнаямленне з асаблівасцямі калектыву, арганізацыяй вучэбнай дзейнасці навучэнцаў. Кантроль за адпаведнасцю ўзроўню патрабаанняў настаўнікаў узроставым асаблівасцям навучэнцаў і адзінства патрабаванняў, якія прад’яўляюцца настаўнікамі-прадметнікамі да навучэнцаў V класа |
Верасень – 1 тыдзень кастрычніка |
Кіраўніцтва ўстановы, Пырх А.В., Чаеўская М.П., Рыбалоўская А.М., настаўнікі пачатковых класаў |
Аналіз урокаў, педагагічных падыходаў, метадычных рэкамендацый, карэкцыйных мер; індывідуальная дапамога навучэнцам |
|
б) анкетаванне навучэнцаў |
Вывучэнне сацыяльна-псіхалагічнага клімату ў V класе. Вызначэнне ўзроўню камфортнасці навучэнцаў |
4-ы тыдзень верасня |
Чаеўская М.П., Рыбалоўская А.М. |
Вызначэнне форм індывідуальнай работы з навучэнцамі і класам у цэлым |
|
в) анкетаванне законных прадстаўнікоў |
Вызначэнне запытаў законных прадстаўнікоў |
2-і тыдзень кастрычніка |
Чаеўская М.П., Рыбалоўская А.М. |
Індывідуальная работа з законнымі прадстаўнікамі і настаўнікамі-прадметнікамі |
|
г) вывучэнне арганізацыі падрыхтоўкі дамашніх заданняў |
Выяўленне і папярэджанне перагрузкі навучэнцаў пры выкананні дамашніх заданняў. Хранаметраж заданняў (сшыткі для навучальных работ, журналы, дзённікі, анкеты). Кантроль за наяўнасцю ў педагогаў інструктажа па выкананні дамашняга задання, індывідуальных заданняў. Вызначэнне ступені дапамогі законных прадстаўнікоў пры выкананні дамашняй работы навучэнцамі (анкеты, вынікі гутаркі) |
4-ы тыдзень верасня |
Капцюг І.А., Рыбалоўская А.М. |
Індывідуальная работа з педагогамі, з законнымі прадстаўнікамі |
|
д) праверка школьнай дакументацыі |
Праверка якасці кантролю за паводзінамі навучэнцаў, рэгулярнасцю выстаўлення адзнак у класны журнал, дзённікі навучэнцаў; выкананне Метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснай і пісьмовай мовы |
3-і тыдзень верасня |
Капцюг І.А., Юкевіч М.А. |
Гутарка з класным кіраўніком і настаўнікамі-прадметнікамі |
|
е) наведванне пазакласных мерапрыемстваў |
Выяўленне праблем фарміравання класнага калектыву ў пераходны перыяд |
Верасень – 1 тыдзень кастрычніка |
Юкевіч М.А. |
План выхаваўчай работы, арганізацыя актыву навучэнцаў, рэкамендацыі па развіцці і з’яднанні класнага калектыву |
10. |
Онлайн - бацькоўскі сход у V класе з удзелам педагогаў-прадметнікаў і псіхолага |
Азнаямленне законных прадстаўнікоў з вынікамі праверачных работ, з сацыяльна-псіхалагічным станам у класным калектыве на першым этапе адаптацыйнага перыяду |
2-і тыдзень кастрычніка |
Чаеўская М.П. |
Рэкамендацыі законным прадстаўнікам па ліквідацыі выяўленых праблем. Індывідуальная работа |
11. |
Малы педсавет з удзелам кіраўніцтва ўстановы, псіхолага, настаўнікаў пачатковых класаў, настаўнікаў-прадметнікаў |
Падвядзенне вынікаў класна-абагульняючага кантролю ў V класе, работы па пераемнасці ў навучанні паміж І і ІІ ступенямі агульнай сярэдняй адукацыі ў перыяд адаптацыі навучэнцаў V класа |
1-ы тыдзень лістапада |
Капцюг І.А. |
Улік настаўнікамі - прадметнікамі ўзроставых асаблівасцяў навучэнцаў IV класа; карэкцыя далейшай сумеснай працы па пытаннях пераемнасці |
12. |
Бацькоўскі сход у V класе з удзелам настаўнікаў-прадметнікаў |
Падвядзенне вынікаў паспяховасці навучэнцаў V класа за 1 чвэрць. Азнаямленне законных прадстаўнікоў з перспектывамі далейшага развіцця навучэнцаў і класнага калектыву |
3-і тыдзень лістапада |
Чаеўская М.П. |
Сумесная дзейнасць класнага кіраўніка і законных прадстаўнікоў па фарміраванні і развіцці калектыву |
13. |
Папярэдняе размеркаванне кадраў для работы ў V класе на наступны навучальны год |
Вызначэнне педагагічнага складу для ажыццяўлення далейшага плана работы па пераемнасці |
Сакавік 2022 года |
Кіраўніцтва ўстановы |
Гутарка з настаўнікамі - прадметнікамі і класным кіраўніком будучых навучэнцаў V класа (мэты і задачы работы па ажыццяўленні пераемнасці) |
14. |
Сумеснае пасяджэнне настаўніка IV класа, настаўнікаў-прадметнікаў, класнага кіраўніка будучых навучэнцаў V класа |
Вызначэнне мэтаў і задач мерапрыемстваў па падрыхтоўцы навучэнцаў ІV класа да паспяховай адаптацыі на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі |
Сакавік 2022 года |
Капцюг І.А., Юкевіч М.А. |
Карэкціроўка плана сумеснай дзейнасці, узгадненне раскладу ўзаеманаведвання ўрокаў |
15. |
Кантрольныя (праверачныя) работы па рускай і беларускай мовах, матэматыцы; праверка навыкаў чытання |
Сфарміраванасць ведаў навучэнцаў за курс пачатковай школы, вывучэнне гатоўнасці выпускнікоў IV класа да далейшага навучання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі |
3-і і 4-ы тыдні красавіка |
Капцюг І.А., Сазонава В.Б. |
Аналіз кантрольных (праверачных) работ на пасяджэнні ШМА. Карэкцыя ведаў навучэнцаў |
16. |
Знаёмства з класным калектывам выпускнога IV класа. Наведванне ўрокаў кіраўніцтвам установы, настаўнікамі - прадметнікамі, класным кіраўніком будучых навучэнцаў V класа, псіхолагам, кіраўнікамі ШМА |
Вывучэнне вучэбных праграм пачатковых класаў, азнаямленне з асаблівасцямі выпускнікоў IV класа. Вывучэнне ўзроўню працаздольнасці навучэнцаў, іх пазнавальнай актыўнасці. Азнаямленне з сістэмай педагагічных падыходаў, прыёмаў, тэхналогій настаўнікаў пачатковых класаў, выяўленне псіхолага-педагагічных праблем. Знаёмства дзяцей з іх будучымі настаўнікамі |
Сакавік – май |
Капцюг І.А., Юкевіч М.А. |
Правядзенне ў IV класе ўрокаў настаўнікамі ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі, распрацоўка і правядзенне карэкцыйных мерапрыемстваў |
17. |
Сумесная метадычная работа настаўнікаў пачатковых класаў і настаўнікаў матэматыкі, рускай мовы і літаратуры, беларускай мовы і літаратуры |
Вызначэнне адпаведнасці праграмных патрабаванняў, што прад'яўляюцца да навучэнцаў выпускных класаў настаўнікамі І ступені агульнай сярэдняй адукацыі з патрабаваннямі настаўнікаў ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі. Вывучэнне метадаў арганізацыі вучэбнай дзейнасці навучэнцаў з мэтай павышэння іх пазнавальнай актыўнасці, своечасовай карэкцыі. Папярэджанне ў навучэнцаў з'яўлення трывожнасці |
На працягу навучальнага года |
Чаеўская М.П., Пырх А.В. |
Кансультацыі для настаўнікаў пачатковых класаў настаўнікамі-прадметнікамі будучых пяцікласнікаў. Адкрытыя ўрокі, сумесныя пасяджэнні ШМА, святы |
18. |
Псіхалагічнае тэсціраванне навучэнцаў ІV класа |
Вывучэнне асобы выпускніка пачатковых класаў |
2-і тыдзень красавіка |
Рыбалоўская А.М. |
характарыстыка, даведкі |
19. |
Нарада пры дырэктару |
Падвядзенне вынікаў працы па пераемнасці паміж І і ІІ ступенямі агульнай сярэдняй адукацыі за мінулы год |
2-і тыдзень мая |
Старавойтаў П.В. |
План пераемнасці на наступны навучальны год з улікам вопыту і пажаданняў педагагічнага калектыву |
20. |
Класны сход у IV класе з удзелам педагогаў і класнага кіраўніка будучых навучэнцаў V класа |
Свята “Да пабачэння, пачатковая школа!” |
29.05.2022 |
Капцюг І.А., Бурак В.С. |
Узровень псіхаэмацыянальнага клімату ў класе |
21. |
Бацькоўскі сход навучэнцаў IV класа з удзелам настаўнікаў-прадметнікаў |
Падвядзенне вынікаў навучальнага года. Знаёмства законных прадстаўнікоў з будучымі настаўнікамі іх дзяцей, зняцце псіхалагічнага бар'ера чакання цяжкасцяў пры навучанні навучэнцаў у V класе |
29.05.2022 |
Старавойтаў П.В., Капцюг І.А., Бурак В.С. |
Перспектывы далейшага навучання і выхавання дзяцей IV класа |